FAQs

Svar på våra vanligaste frågor

Beställningsfrågor

  • Var skriver jag in rabattkoden?
    • Du hittar fältet för rabattkod i varukorgen. Markera varukorgen uppe i menyraden och välj ”Visa varukorg”

      Skriv in din kod och tryck ”Använd rabattkod”.
      Om din rabattkod är giltig så kommer det att stå ”Rabattkoden tillämpades” samt att du ser att beloppet har dragits ifrån totalsumman.

  • Hur tar jag bort en vara från varukorgen?
    • Här har du två alternativ.

      1. Du kan antingen ta bort varan genom att markera varukorgen uppe i menyfältet och sedan trycka på krysset till höger om den vara du vill ta bort.
      2. Välj ”Visa varukorgen” och sedan tryck krysset till vänster om den vara du vill ta bort.

  • Hur ser jag vilka varor som jag har lagt i varukorgen?
    • Uppe på menyraden, längst till höger, ser du varukorgen samt antalet produkter du har lagt i varukorgen. Om du ställer muspekaren över varukorgen så ser du vilka produkter som ligger där.

      Du kan även välja på att ”Visa varukorgen” för att få upp informationen på en hel sida.

  • Hur ändrar jag antalet i varukorgen?
    • Markera varukorgen uppe i menyfältet och välj ”Visa varukorgen”. Vid rutan ”Antal” ändrar du till det antal du vill beställa. Avsluta med ”Uppdatera varukorg”.

  • Har Hime någon fysisk butik?
    • Nej, i dagsläget har vi varken butik eller showroom så du beställer via vår hemsida.

Betalningsfrågor

  • Vilka betalningsalternativ finns?
    • Vi samarbetar med Klarna Checkout där du kan välja på kortbetalning (Visa, Mastercard), Direktöverföring Internetbank (Handelsbanken, Nordea, Swedbank och SEB) samt Faktura och Delbetalning.

  • När aktiveras min faktura?
    • Din faktura aktiveras i samband med att vi skickar dina varor och har betaltid 14 dagar.

  • Jag har frågor ang. min faktura
    • Har du frågor ang. din faktura, betaltid, delbetalning m.m. så ska du alltid i första hand kontakta Klarna direkt.

      Du kan ringa till Klarna på 08-120 120 10 eller besök mitt klarna (www.myklarna.com)

Leveransfrågor

  • Mina varor har inte kommit
    • Har du fått en trackinglänk så tittar du vart ditt paket befinner sig. Om ingen trackinglänk har skickats så ska du kontakta oss tidigaste 3 dagar efter det att beställningen skickades.

  • Hur spårar jag min leverans?
    • För postpaket och DHL kan du spåra dina varor genom den trackinglänk du får av oss när dina varor skickas. Vid varor som skickas per vanlig post finns ingen spårning.

  • Hur skickas mina varor?
    • Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss av DHL eller Posten. Dina varor levereras till ditt närmaste paketombud. Vid mindre försändelser skickas varorna med vanlig post som brev alt. postpaket. Vid leveranser utanför Sverige sker leverans i allmänhet med UPS eller DHL direkt till mottagarens adress.

  • Hur lång är leveranstiden?
    • För varor vi har på lager så skickar vi dessa mellan 1-3 arbetsdagar efter det att beställningen är genomförd. Vid köp av flera varor med olika leveranstider, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. Så snart en vara är på väg till dig skickar vi en bekräftelse via e-post.

      Leveranstider inom Sverige – Normalt 1-3 arbetsdagar med DHL eller Posten. I undantagsfall förekommer det att vår transportör inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade områden.

      Leveranstider inom EU – Normalt 3-5 arbetsdagar med UPS.

      Leveranstider utom EU och Europa med UPS– Normalt ca 5-9 arbetsdagar beroende på land och tidsåtgång för tullklarering.

 

Övriga frågor

Har du övriga frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan.

8 + 4 =